روند بنیاد در نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف

  • تاریخ انتشار : 1403/02/08
  • دسته بندی : اخبار
  • نظرات : ۰


به گزارش روابط عمومی بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور؛نمایشگاه دست آوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با ابتکار نماینده محترم ولی فقیه و ریاست سازمان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر خاموشی از مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ به مدت پنج روز در محل هتل بزرگ ارم تهران با حضور فعال زیرمجموعه ها و شرکت های وابسته به نهاد وقف برگزار گردید. در این نمایشگاه دست آوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه های مختلف دانش بنیان، فنون، تولید، اشتغال، اقتصاد، مسکن، مدیریت و بهره وری در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت. در بازدید دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از غرفه بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور، حسین سجده مدیر عامل بنیاد گزارش کاملی از اقدامات بنیاد به شرح ذیل ارائه نمود: وی ضمن تشکر از نماینده معزز ولی فقیه و ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه به جهت تحول عظیمی که در ارتقاء جایگاه سازمان اوقاف با هدف گذاری و سیاست گذاری در حوزه عرصه فعالیت های جدید با استفاده از پتانسیل و ظرفیت موقوفات که موجب رشد قابل توجهی در توسعه و اقتصاد کشور شده اذعان داشت بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور با سابقه قریب به ۴۰ سال فعالیت در حوزه عمران و آبادانی موقوفات به عنوان یکی از زیر مجموعه های فعال، ارزنده و بهره ور سازمان اوقاف و امور خیریه شناخته می شود که با حضور فعال در این نمایشگاه گوشه ای از دستاوردها، تولیدات، توانمندی و برنامه شرکت های زیرمجموعه خود را در معرض نمایش عموم قرار داده است. وی اعلام داشت هم اکنون پنج شرکت آرامش ماندگار طبیعت شهباز با ویژند کاسیا، اطهر آب شیراز با ویژند ایران میشوان، شرکت توسعه صنعت کشاورزی نوین مانا، شرکت توسعه و عمران انفاق خراسان و شرکت پیشگانان توسعه ماندگار به عنوان زیر مجموعه های تولیدی، فنی و اجرایی بنیاد عهده دار انجام گستره وسیعی از برنامه های بنیاد در زمینه تولید محصولات دامی و کشاورزی، ساختمانی، مواد غذایی و انجام خدمات مشاوره فنی و مهندسی در افق سند چشم انداز بنیاد، منویات مقام معظم رهبری و رئوس فکری و عملی ریاست محترم سازمان هستند. یکی از اصلی ترین دست آوردهای بنیاد در حوزه فعالیت های ساختمانی و صنعت ساختمان به تدوین مجموعه ای از ضوابط، دستورالعمل ها و شیوه نامه ها برای کنترل پروژه با هدف اطمینان از کیفیت اجرا و کنترل توامان زمان و هزینه مرتبط است.

با توجه به سیاست گذاری در سال ۹۸ نحوه ارتباط بنیاد با موقوفات در حوزه سرمایه گذاری به حداقل رسید که بنیاد توانست از طریق مشارکت با بخش خصوصی و مولد سازی سرمایه ای داخلی به خود اتکایی دست پیدا کند. در حال حاضر با عنایت به تقویت خود اتکایی و پتانسیل های ایجاد شده در بنیاد و از طرفی ظرفیت های فراوان سرمایه گذاری در موقوفات و تغییر رویکرد ایجاد شده در نحوه معاملات امیدواریم شاهد فصل جدیدی از همکاری فی مابین موقوفات و بنیاد باشیم.

 با این توضیح ضمن ارائه دست آوردهای ملموس این حوزه در غرفه بنیاد همایشی تخصصی دست آوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه فنون اجرایی ساختمان با محوریت نما و کنترل پروژه با حضور بیش از ۱۰۰ متخصص و مهندس فعال در صنعت ساختمان به پیشنهاد و همت معاونت فنی و مهندسی بنیاد برگزار گردید. در این همایش گزارش کاملی از دست آوردهای فنی و اجرای مرتبط با مرحله نماسازی و روش بنیاد در اعمال کانل مفهوم کنترل پروژه در معرض دید و قضاوت متخصصان قرار گرفت. فراهانی مدیرعامل شرکت آرامش ماندگار طبیعت شهباز با ویژند کاسیا: شرکت آرامش ماندگار طبیعت شهباز به عنوان تنها شرکت تولید کننده محصولات گیاهی ارگانیک در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه بخشی از محصولات خود شامل انواع دمنوش ها، عرقیات گیاهی و گلاب، انواع نشاء و گیاهان آپارتمانی و حبوبات ممتاز ایرانی را که در این شرکت تولید و بسته بندی می شوند را در معرض دید عموم قرار داده است. مدیرعامل این شرکت با اشاره به زنجیره ارزش، اذعان می دارد: شرکت آرامش ماندگار طبیعت شهباز با در اختیار داشتن مزرعه، گلخانه و کارخانه فرآوری، تولید و بسته بندی صنایع غذایی می تواند علاوه بر حضور در بازارهای داخلی به عنوان یکی از نقش آفرینان تولید محصولات گیاهی ارگانیک با صادرات محصولات این محصولات حضور فعالی در بازارهای جهانی علی الخصوص بازار کشورهای همسایه داشته باشد. شرکت اطهرآب شیراز به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه بنیاد و تولید کننده آب معدنی با ویژند میشوان ایران است. این شرکت که تا قبل از انتقال سهام آن به بنیاد توسعه و عمران موقوفات به عنوان یکی شرکت های زیان ده و تعطیل شده شناخته می شد در معرض انحلال کامل قرار داشت، پس از انتقال سهام آن به بنیاد توسعه و عمران و اجرای برنامه های احیا با حضور فعال در غرفه بنیاد، عهده دار تامین آب معدنی بازدید کنندگان و غرفه داران طی روزهای برگزاری نمایشگاه بود، بر این اساس شرکت اطهر آب شیراز دارای نشان استاندارد ملی بیش از ۲۰,۰۰۰ بطری آب معدنی نیم لیتری و ۱.۵ لیتری را در اختیار بازدید کنندگان و غرفه داران قرار داد. شرکت توسعه صنعت کشاورزی نوین مانا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های کشت و صنعت وابسته به نهاد وقف برخی محصولات، تجربیات و برنامه های توسعه ای خود را در غرفه بنیاد توسعه و عمران در معرض دید عموم قرار داد. مجموعه فنی و مدیریتی این شرکت با حضور فعال در نمایشگاه و آشنایی با دست آوردهای سازمان خاصه در حوزه دانش بنیان نسبت به مذاکره عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت دانش بنیان سینا ژن برای تولید جنین برتر گاو اقدام نمود.

مدیران عامل شرکت های توسعه و عمران انفاق خراسان و پیشگامان توسعه ماندگار با حضور و ارائه تصاویر اجرایی پروژه های ساخته شده و در دست احداث، آمادگی خود را برای حضور هرچه بیشتر و فعال تر در پروژه های ساختمانی سازمان و اوقاف امور خیریه یا انواع پروژه های مشارکت در ساخت اعلام نمودند. این نمایشگاه در مورخ نهم اردیبهشت ماه سال جاری با تجلیلی ویژه از اقدامات و فعالیت های بنیاد در ارائه ملموس دست آوردها و محصولات به کار خود پایان داد.

 

بخشی از تصاویر نمایشگاه 

  نظرات