معاونت اداری و مالی

معرفی معاونت

به منظور تحقق اهداف بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور؛ حوزه معاونت اداری و مالی بنیاد وظیفه برقراری نظام امور اداری، نظارت بر اجرای دقیق مقررات و ضوابط اداری و مالی و همچنین زمینه ساز تحقق اهداف این بنیاد می باشد.
معاونت اداری و مالی به لحاظ وظایفی که بر عهده دارد یکی از مهمترین ارکان هر سازمان می باشد. حوزه ی معاونت اداری و مالی بنیاد همواره در جهت ایجاد بستری مناسب برای پیشبرد اهداف بنیاد تلاش کرده و همچنین با تأمین اعتبار در جهت نیازهای مالی، رفاهی و کارکنان در رشد و شکوفایی واحدها داشته است.

 


زیر مجموعه ها

حوزه معاونت اداری و مالی بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور دارای زیر مجموعه هایی شامل: مدیر منابع انسانی و پشتیبانی، مدیر مالی، رئیس حسابداری، مدير امور اداری، انبار دار، تحصیلدار و بایگان مالی، کارپرداز، کارشناس امور مالی استان ها، کارشناس خزانه داری، کارشناس مالی کارشناس مالی حقوق و دستمزد، کارشناس مالی، کارشناس نظارت بر عملکرد مالی موسسات و شرکت ها، مسئول خدمات و پشتیبانی، مسئول دفتر، خدمات، رانندگان می‌باشد.

شرح وظایف معاونت اداری و مالی:

 

مدير منابع انسانی  و پشتیبانی

1- مطالعه و بررسی قوانین و مقررات، آيین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های اجرايی مربوطه

2- تلاش در جهت تامین و نگهداشت منابع انسانی

3- تصمیم گیری، برنامه ريزی و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات اداری و استخدامی

4- نظارت بر صدور احکام کارکنان، بازنشستگان و وظیفه بگیران

5- نظارت بر تهیه و تدوين بخشنامه‌ها و آيین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرايی

6- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز و اخذ مجوزهای استخدامی براساس اولويت‌ها و نیازها

7- تامین نیروی انسانی الزام برای رسیدن به اهداف بنیاد

8- نگهداری منابع انسانی از طريق اجرای طرح های حقوق و دستمزد ، نظام ارزشیابی و توانمندسازی نیروی انسانی

9- ارزيابی عملکرد کارکنان و نظارت و کنترل بر نحوه انجام وظايف شغلی کارکنان

10- ارائه پیشنهادهای الزام جهت اصلاح در نظام اداری و استخدامی به مراجع ذيربط

11- برنامه ريزی برای کنترل و نظارت بر واحد تحت سرپرستی

12- حفظ سازماندهی کارمندان از طریق ایجاد برنامه‌های استخدامی، تست و مصاحبه، ارائه پیشنهادات به مدیران در رابطه با انتخاب کاندیداها، آنالیز و هدایت مصاحبه‌ها، پیشنهادات تغییرات لازم

13- آماده‌سازی کارمندان برای پست های سازمانی مربوطه از طریق تعبییه برنامه های آموزشی و هدایت جهت‌گیری‌های لازم

14- تعبیه برنامه‌های تخصیص امتیازات به کارمندان و اطلاع‌رسانی به کارمندان در رابطه با نیاز به امتیازات و روندهای مربوطه توصیه برنامه‌های تخصیص امتیازات به مدیران  مربوطه، نظارت بر پروسه درخواست امتیازات، دریافت و ارزیابی قراردادهای امتیازات، تعبیه برنامه های آموزشی و پیاده سازی آن در ارتباط با برنامه های تخصیص امتیازات

15- نگهداری مستندات گذشته و حال، مرتبط با داده‌های منابع انسانی

16- به روزسازی اطلاعات حرفه‌ای از طریق شرکت در کارگروه‌های آموزشی، مطالعه نشریات حرفه‌ای، ایجاد ارتباطات شخصی حرفه‌ای، شرکت در انجمن‌های حرفه‌ای

عنوان شغل: مدیر مالی

1. کنترل و نظارت بر انجام امورات جاری مالی و نقدینگی طبق قوانین و مقررات جاری کشور و آئین نامه های مالی و معاملاتی و دستورالعمل های بنیاد.

2. شرکت در جلسات مدیریتی و تهیه و تنظیم گزارشات درخواستی درصورت لزوم.

3. کنترل بر دریافتها و پرداخت های بنیاد و تأمین منابع جهت تخصیص هزینه های جاری و سرمایه گذاری و اولویت بندی آنها به منظور تخصیص بهینه منابع.

4. استخراج پیشنهاد استانداردها و شاخص ها و نسبت های مالی به منظور نظارت و ارزیابی گردش مالی و هزینه کرد آنها.

5. کنترل و بررسی نهایی هزینه ها و اسناد و مدارک حسابداری براساس مقررات و دستورالعمل های بنیاد.

6. تهیه گزارشات مدیریتی و تحلیلی دوره ای به همراه تجزیه و تحلیل و ارائه آن به معاونت مالی.

7. استخراج پیشنهاد و بکارگیری سیاستهای مالی، متناسب با فعالیت های بنیاد با همکاری معاونت اقتصادی و بهره وری بنیاد.

8. انجام نظارت مداوم ستادی از مؤسسات و واحدهای اجرایی در دفاتر استانها در راستای اجراء ضوابط مالی

9. بررسی، تنظیم و ارسال مکاتبات مربوط به حوزه مالی.

10. کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان واحد مالی در ستاد بنیاد کشور و مؤسسات و واحدهای اجرایی.

11. کنترل و تائید کارکرد و لیست حقوق و دستمزد کارکنان ستاد و مدیران استانها.

12. پیگیری رعایت موارد قانونی مربوط به بیمه و مالیات و قوانین کار و تجارت و … ، تنظیم لوایح دفاعی و بیمه ای و سایر جهت دفاع از حقوق بنیاد.

13. بررسی و کنترل تائید صورتهای مالی ارسالی از مؤسسات و واحدهای اجرایی و تهیه و ارائه صورتهای مالی تجمیعی و تلفیقی میاندوره ای و پایان دوره ای طبق استانداردهای حسابداری و پاسخگویی به حسابرس و بازرسان دوره ای و کمک بر برگزاری مجامع.

14. پاسخگویی به سوالات مسئولین مالی مؤسسات و واحدهای اجرایی و انجام مکاتبه درخصوص موارد مربوط به حوزه مالی

15. تهیه و ارائه صورتهای مالی تلفیقی در پایان سال مالی براساس استانداردهای حسابداری.

16. ارائه اطلاعات مالی جهت تهیه برنامه و بودجه سالانه بنیاد و مشاوره و کمکهای فکری و عملی در راستای تدوین آن.

17. به روزرسانی نرم افزار تجمیعی حسابداری و اصلاح احتمالی کدینگ مالی متناسب با فعالیت استانها.

18. پیگیری و رفع رجوع تکالیف مجامع عمومی و جلسات هیات امناء دوره ای.

19. پیشنهاد، پیگیری و اجرایی نمودن تامین منابع مالی ارزان قیمت از مجاری مختلف قانونی و برنامه ریزی و عملیاتی نمودن کسب حداکثر منافع اقتصادی از انواع روشهای مجاز قانونی.

20. پیگیری وصول مطالبات و جلوگیری از ایجاد اقلام مطالبات راکد و سنواتی.

21. تهیه صورتجلسه حسابهای فی ما بین با موسسات و واحدهای اجرایی و مطابقت حسابها با اشخاص حقیقی و حقوقی

22. سایر موارد ارجاعی از معاونت