معاونت اداری و مالی
معرفی معاونت
به منظور تحقق اهداف بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور؛ حوزه معاونت اداری و مالی بنیاد وظیفه برقراری نظام امور اداری، نظارت بر اجرای دقیق مقررات و ضوابط اداری و مالی و همچنین زمینه ساز تحقق اهداف این بنیاد می باشد.
معاونت اداری و مالی به لحاظ وظایفی که بر عهده دارد یکی از مهمترین ارکان هر سازمان می باشد. حوزه ی معاونت اداری و مالی بنیاد همواره در جهت ایجاد بستری مناسب برای پیشبرد اهداف بنیاد تلاش کرده و همچنین با تأمین اعتبار در جهت نیازهای مالی، رفاهی و کارکنان در رشد و شکوفایی واحدها داشته است.
زیر مجموعه ها
حوزه معاونت اداری و مالی بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور دارای زیر مجموعه هایی شامل: مدیر منابع انسانی و پشتیبانی، مدیر مالی، رئیس حسابداری، مدير امور اداری، انبار دار، تحصیلدار و بایگان مالی، کارپرداز، کارشناس امور مالی استان ها، کارشناس خزانه داری، کارشناس مالی کارشناس مالی حقوق و دستمزد، کارشناس مالی، کارشناس نظارت بر عملکرد مالی موسسات و شرکت ها، مسئول خدمات و پشتیبانی، مسئول دفتر، خدمات، رانندگان میباشد.
شرح وظایف معاونت اداری و مالی:
مدير منابع انسانی و پشتیبانی
1- مطالعه و بررسی قوانین و مقررات، آيین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های اجرايی مربوطه 2- تلاش در جهت تامین و نگهداشت منابع انسانی 3- تصمیم گیری، برنامه ريزی و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات اداری و استخدامی 4- نظارت بر صدور احکام کارکنان، بازنشستگان و وظیفه بگیران 5- نظارت بر تهیه و تدوين بخشنامهها و آيین نامهها و دستورالعملهای اجرايی 6- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز و اخذ مجوزهای استخدامی براساس اولويتها و نیازها 7- تامین نیروی انسانی الزام برای رسیدن به اهداف بنیاد 8- نگهداری منابع انسانی از طريق اجرای طرح های حقوق و دستمزد ، نظام ارزشیابی و توانمندسازی نیروی انسانی 9- ارزيابی عملکرد کارکنان و نظارت و کنترل بر نحوه انجام وظايف شغلی کارکنان 10- ارائه پیشنهادهای الزام جهت اصلاح در نظام اداری و استخدامی به مراجع ذيربط 11- برنامه ريزی برای کنترل و نظارت بر واحد تحت سرپرستی 12- حفظ سازماندهی کارمندان از طریق ایجاد برنامههای استخدامی، تست و مصاحبه، ارائه پیشنهادات به مدیران در رابطه با انتخاب کاندیداها، آنالیز و هدایت مصاحبهها، پیشنهادات تغییرات لازم 13- آمادهسازی کارمندان برای پست های سازمانی مربوطه از طریق تعبییه برنامه های آموزشی و هدایت جهتگیریهای لازم 14- تعبیه برنامههای تخصیص امتیازات به کارمندان و اطلاعرسانی به کارمندان در رابطه با نیاز به امتیازات و روندهای مربوطه توصیه برنامههای تخصیص امتیازات به مدیران مربوطه، نظارت بر پروسه درخواست امتیازات، دریافت و ارزیابی قراردادهای امتیازات، تعبیه برنامه های آموزشی و پیاده سازی آن در ارتباط با برنامه های تخصیص امتیازات 15- نگهداری مستندات گذشته و حال، مرتبط با دادههای منابع انسانی 16- به روزسازی اطلاعات حرفهای از طریق شرکت در کارگروههای آموزشی، مطالعه نشریات حرفهای، ایجاد ارتباطات شخصی حرفهای، شرکت در انجمنهای حرفهای |
عنوان شغل: مدیر مالی
1. کنترل و نظارت بر انجام امورات جاری مالی و نقدینگی طبق قوانین و مقررات جاری کشور و آئین نامه های مالی و معاملاتی و دستورالعمل های بنیاد. 2. شرکت در جلسات مدیریتی و تهیه و تنظیم گزارشات درخواستی درصورت لزوم. 3. کنترل بر دریافتها و پرداخت های بنیاد و تأمین منابع جهت تخصیص هزینه های جاری و سرمایه گذاری و اولویت بندی آنها به منظور تخصیص بهینه منابع. 4. استخراج پیشنهاد استانداردها و شاخص ها و نسبت های مالی به منظور نظارت و ارزیابی گردش مالی و هزینه کرد آنها. 5. کنترل و بررسی نهایی هزینه ها و اسناد و مدارک حسابداری براساس مقررات و دستورالعمل های بنیاد. 6. تهیه گزارشات مدیریتی و تحلیلی دوره ای به همراه تجزیه و تحلیل و ارائه آن به معاونت مالی. 7. استخراج پیشنهاد و بکارگیری سیاستهای مالی، متناسب با فعالیت های بنیاد با همکاری معاونت اقتصادی و بهره وری بنیاد. 8. انجام نظارت مداوم ستادی از مؤسسات و واحدهای اجرایی در دفاتر استانها در راستای اجراء ضوابط مالی 9. بررسی، تنظیم و ارسال مکاتبات مربوط به حوزه مالی. 10. کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان واحد مالی در ستاد بنیاد کشور و مؤسسات و واحدهای اجرایی. 11. کنترل و تائید کارکرد و لیست حقوق و دستمزد کارکنان ستاد و مدیران استانها. 12. پیگیری رعایت موارد قانونی مربوط به بیمه و مالیات و قوانین کار و تجارت و … ، تنظیم لوایح دفاعی و بیمه ای و سایر جهت دفاع از حقوق بنیاد. 13. بررسی و کنترل تائید صورتهای مالی ارسالی از مؤسسات و واحدهای اجرایی و تهیه و ارائه صورتهای مالی تجمیعی و تلفیقی میاندوره ای و پایان دوره ای طبق استانداردهای حسابداری و پاسخگویی به حسابرس و بازرسان دوره ای و کمک بر برگزاری مجامع. 14. پاسخگویی به سوالات مسئولین مالی مؤسسات و واحدهای اجرایی و انجام مکاتبه درخصوص موارد مربوط به حوزه مالی 15. تهیه و ارائه صورتهای مالی تلفیقی در پایان سال مالی براساس استانداردهای حسابداری. 16. ارائه اطلاعات مالی جهت تهیه برنامه و بودجه سالانه بنیاد و مشاوره و کمکهای فکری و عملی در راستای تدوین آن. 17. به روزرسانی نرم افزار تجمیعی حسابداری و اصلاح احتمالی کدینگ مالی متناسب با فعالیت استانها. 18. پیگیری و رفع رجوع تکالیف مجامع عمومی و جلسات هیات امناء دوره ای. 19. پیشنهاد، پیگیری و اجرایی نمودن تامین منابع مالی ارزان قیمت از مجاری مختلف قانونی و برنامه ریزی و عملیاتی نمودن کسب حداکثر منافع اقتصادی از انواع روشهای مجاز قانونی. 20. پیگیری وصول مطالبات و جلوگیری از ایجاد اقلام مطالبات راکد و سنواتی. 21. تهیه صورتجلسه حسابهای فی ما بین با موسسات و واحدهای اجرایی و مطابقت حسابها با اشخاص حقیقی و حقوقی 22. سایر موارد ارجاعی از معاونت |