کارخانه تولید و بسته بندی آب معدنی اطهر آب شیراز

تاریخچه شرکت اطهرآب شیراز

شرکت آب معدنی اطهرآب ( سهامی خاص ) با شناسه ملی 1050232126 و شماره ثبت 10703 در سال 1379 با سرمایه 2000000 (دو میلیارد) با 20000 سهم 100000 ریالی با موضوع:

الف) تولید و بسته بندی آب معدنی، دوغ، شیر و مشتقات آن، عرقیات، نوشابه، آب میوه و امثال آن

ب) واردات و ثبت سفارش ماشین آلات و مواد اولیه مورد لزوم از خارج کشور

ج) دریافت و اعطای نمایندگی شرکت های داخلی و خارجی و شخصیتهای حقیقی به ثبت رسیده و طبق صورتجلسه مجمع عمومی مورخ 1388/09/09 با افزایش سهام به تعداد 20000 سهم 100000 ریالی موافقت و در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده است.

ضمنا در سال 1389/05/30 علامت تجاری خود به نام « میشوان ایران » در طبقه کالایی 32-39 با عنوان تولید آب معدنی، نوشابه، ماء الشعیر و بسته بندی با شماره 170934 در اداره ثبت علائم تجاری ثبت گردیده و تا تاریخ 1399/03/16 اعتبار دارد و به شماره 19095 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است.

آب معدنی ایران میشوان

شرکت اطهرآب شیراز وابسته به بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور در منطقه دارنگون شیراز واقع شده و از چشمه اختصاصی و دیرینه کهریز برای تولید آب معدنی در احجام 1/5 و 0/5 لیتری استفاده می کند. این کارخانه در زمینی به مساحت 50,000 متر مربع و زیر بنای بیش از 5000 متر مربع در دامنه کوه های ماله گاله ساخته شده است. کنترل کیفیت محصولات با دقت فراوان در فضای مجهز توسط مهندیس مجرب صنایع غذایی و تهد نظر سازمان غذا و دارو و استاندارد انجام می شود. آب معدنی میشوان با استفاده از منابع کاملاً طبیعی و بکر بدون افزایش یا کاهش اصلاح مدنی جزء سالم ترین و پاک ترین آب های کشور است.

ویژگی های آب چشمه

آب چشمه کهریز ویژگی های شیمیایی نظیر تعیین مقدار فلزات سنگین و مواد شیمیایی موجود در آب های معدنی طبیعی طبق روش های استاندارد ملی ایران در فصول مختلف سال دارا می باشد و بعنوان یکی از سبکترین آب های معدنی استان فارس شناخته شده است. این آزمون ها برای انواع فرآورده های آب معدنی شامل: آب معدنی طبیعی گازدار و بدون گاز، آب معدنی طبیعی گاز زدایی شده و آب معدنی طبیعی گازدار شده و … .برای تعیین سلامت و مناسب بودن این محصول انجام می گیرد. باتوجه به اختلاف ارتفاع زیاد با کف کارخانه در حدود 270 متر آب با فشار زیاد بدون پمپاژ در کارخانه تامین می شود. قابل ذکر است زمینی که کارخانه در آن واقع شده است حدود 45 کیلومتر تا ابتدا شهر شیراز (30 کیلومتر تا جاده شیراز_بوشهر) فاصله داشته و از این لحاظ نزدیکترین واحد تولید آب معدنی استان فارس به شیراز و جاده بوشهر و مناطق جنوب کشور می باشد.

وضعیت صادرات در ایران

به دلیل تقاضای کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس برای انواع آب معدنی و نیز کشورهای همسایه (بویژه عراق، امارات و افغانستان) بازار بسیار خوبی برای این محصولات وجود دارد.

آگهی تاسیس شرکت

شرکت اطهر آب شیراز (سهامی خاص) در تاریخ 1379/11/26 بشماره 10703 در این اداره ثبت و در تاریخ 1379/11/26 تکمیل امضاء و خلاصه اساسنامه و اظهارنامه آن در روزنامه رسمی کشور و روزنامه ایران بشرح زیر جهت اطلاع عموم آگهی میگردد:

1- موضوع شرکت: تولید و بسته بندی آب معدنی، دوغ، شیر و مشتقات آن، عرقیات، نوشابه و امثال آن واردات و ثبت سفارش ماشین آلات مورد لزوم از خارج از کشور دریافت و اعطای نمایندگی شرکتهای داخلی و خارجی و شخصیتهای حقیقی

2- سرمایه شرکت مبلغ دو میلیارد ریال است که کلاً نقدی بوده و به 2000 سهم یک میلیون ریالی با نام تقسیم و 35 درصد آن بحساب جاری 4030 شرکت نزد بانک ملت شعبه بلوار هجرت شیراز واریز و بقیه از سوی سهامداران تعهد پرداخت شده است.

3- مرکز شرکت: شیراز، پل حر، جنب آتش نشانی، اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس

4- مدت شرکت از تاریخ ثبت بمدت نامحدود است.

5- مدیران و صاحبان امضاء مجاز: آقای غلامرضا محرائیان نمایندگی خیریه علمدار کربلا بسمت رئیس هیئت مدیره، آقای محمد ابراهیم معراجی بنمایندگی صندوق عمران موقوفات بسمت نایب رئیس، آقای حسین اقتصاد بنمایندگی شرکت تعاونی کارکنان اوقاف و آقای نادر ریاهی بنمایندگی اوقاف ناحیه 4 و آقای ناصر جعفری نژاد بنمایندگی اوقاف ناحیه یک اعضاء هیئت مدیره کلاً برای مدت دو سال انتخاب، آقای مهرزاد ستوده خارج از هیئت مدیره و سهامداران بعنوان مدیرعامل تعیین گردیدند.

کلیه اسناد و اوراق بهادار بانکی با امضاء مدیرعامل باتفاق یکی از اعضاء هیئت مدیره متفقاً همراه با مهر شرکت و نامه های اداری با امضاء مدیرعامل و مهر شرکت معتبر می باشد.

بازرسان: آقایان ایمانعلی زارع و احمد بهروز زاده، به ترتیب بسمت بازرسان اصلی و علی البدل برای مدت یکسال انتخاب شدند.

آخرین تغییر اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل در سال 1402

علی عبدالهی _ رئیس هیئت مدیره

امید حسن پور _ نائب رئیس هیئت مدیره

روح اله نیاخلیلی _ عضو هیئت مدیره و مدیرعامل

 نام سهامداران

موسسه بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور به نمایندگی آقای علی عبدالهی سیاه پیرانی

شرکت پیشگامان توسعه ماندگار (سهامی خاص) به نمایندگی آقای ابراهیم تمرخانی

شرکت توسعه و عمران انفاق خراسان (سهامی خاص) به نمایندگی آقای بابک حاجیان

موقوفه علمدار کربلا

تعاونی کارکنان اوقاف

مراحل تولید آب معدنی

مرحله اول

آماده سازی و سالم سازی آب

در این قسمت آب معدنی هدایت شده از منابع آب مراحل زیر جهت انتقال به خط پر کن آماده می گردد از آنجایی که بر اساس تعاریف انجام شده محصول آب معدنی، آب طبیعی خارج شده از منابع آب (چشمه و یا چاه) می باشد که بدون هیچگونه تغییری در ترکیبات شیمیایی آن در بطری پر شده باشد لذا جهت آماده سازی صرفا از مراحل زیر استفاده می گردد.

1-  انتقال آب از منابع آب:

در این مرحله با توجه به محل استقرار چشمه و یا آب زیرزمینی، آب از منابع مذکور به صورت کاملا بهداشتی به منابع ذخیره آب هوایی و یا زیرزمینی واحد منتقل می گردد طی این مرحله ضمن ته نشینی  مواد خارجی سنگین سعی می گردد از هر گونه آلودگی جذبی آب جلوگیری به عمل آید.

2-  مخازن ذخیره آب

جهت هدایت آب به مراحل مختلف و امکان ذخیره سازی آب در واحد معمولا از منابع ذخیره هوایی یا زیرزمینی با توجه به ظرفیت خط تولید استفاده می گردد و این منابع ذخیره سازی به نحوی طراحی می گردند که از هرگونه آلودگی های شیمیایی و میکروبیولوژیک در آب جلوگیری نمایند.

3) فیلتراسیون آب

جهت حذف مواد معلق و شناور در آب فیلترهای شنی مناسب در این مرحله استفاده می شود این فیلترها طوری طراحی می گردند که آب با فشار معینی از یک بستر شنی با سایزهای متفاوت عبور داده می شود و مواد معلق آب حذف می گردد. این فیلترها با مکانیسم یکسان به صورت مختلفی ساخته می شود که صرف نظر از نوع آن همگی دارای مکانیسم کاربردی یکسان هستند.

4) تعدیل طعم، آب، رنگ و بو

جهت حذف هرگونه بو احتمالی در آب و همچنین حذف رنگ های احتمالی آن در این مرحله آب از یک بستر کربن اکتیو عبور داده می شود که طی آن از هرگونه بو و رنگ غیرطبیعی عاری می گردد. در این مرحله امکان افزودن انواع طعم ها، ویتامین ها، املاح و .. می باشد.

5)  مرحله فیلتر اسیون نهایی آب

طی این مرحله آب از یک فیلتر کاتریجی به نام پولیشر عبور داده می شود با توجه به اینکه مش این فیلتر بسیار بالا می باشد ( در حدود 140 – 130 ) میکرون آب از هرگونه مواد معلق که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشد عاری می گردد این فیلترها با مکانیسم یکسان به صورت مختلف ساخته می شوند.

6) مرحله استریل کردن آب

در این مرحله جهت حذف هرگونه آلودگی احتمالی میکروبیولوژیکی در آب و بهداشتی کردن آن از یک سیستم (اشعه مادون بنفش) استفاده می شود. در این مرحله آب با دبی و فشار معینی از یک بستر نور عبور داده می شود که طی زمان مذکور هرگونه آلودگی میکروبیولوژیک آن از بین رفته و آب صد در صد استریل و جهت شرب آماده می شود پس از این مرحله آب به خط پرکن هدایت می گردد.

مرحله دوم :

پرکردن آب در بطری

در این مرحله آب طی مراحل زیر در بطری پر می گردد

1- ردیف کردن بطری

طی این مرحله بطری های خالی جهت هدایت به دستگاه فیلتر به صورت دستی و یا ماشینی ردیف می گردند در صورتی که این عملیات دستی انجام گیرد توسط نیروی انسانی بطری های خالی بر روی نوار نقاله انتقال بطری خالی قرار داده می شود در این روش ماشینی با استفاده از یک دستگاه بطری به صورت خودکار بر روی نوار نقاله مربوطه قرار گرفته و توسط یک نوار نقاله بادی به طرف دستگاه پر کن هدایت می گردند

2- شستشو بطری پر کردن و در بندی

طی این مرحله بطری ها توسط یک دستگاه روتاری شستشو می گردند و سپس بطری ها جهت پر شدن به دستگاه پرکن هدایت شده و بعد از عملیات پر شدن بطری توسط یک دستگاه در  بند روتاری دربندی می گردند.

3- برچسب زنی:

بطری ها پر و دربندی شده توسط یک نوار نقاله به این دستگاه هدایت شده و برچسب زده می شود. این مرحله نیز صرف نظر از نوع ماشین آلات انتخابی و میزان اتوماسیون آن دارای مکانیسم کار یکسان می باشد.

4- چاپ مشخصات تولید

در این مرحله بطری ها ضمن عبور از یک دستگاه اطلاعات مورد نیاز از قبیل تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و سایر اطلاعات مورد نیاز بر روی قسمتی از بطری و یا درب آن چاپ می نماید.

5- شیرینگ پک

طی این مرحله بطری ها در ردیف های مورد که معمولا 3*2 تایی می باشند شیرینگ می گردند این ماشین آلات نیز صرف نظر نوع و اتوماسیون آن همگی دارای مکانیسم یکسانی می باشند.

6- Pallat Shirink Wapper

در نهایت پس از برچسب خوردن بطری ها بصورت 6 تایی بسته بندی می شوند. در بسته بندی نهایی هر بسته با استفاده از فیلم شیرینک بسته بندی می شود. فیلم شیرینک فیلمی از جنس پلاستیک با جهت یافتگی معین است که پس از عملیات چاپ به صورت تیوپ در آمده و بر روی بسته بندیها قرار گرفته و پس از ورود به داخل تونل شیرینک با کمی حرارت جمع می شود و تمام محیط آنرا می پوشانند. در بسته بندی مقدار فیلم شیرینک باید همراه 10% بزرگتر از اندازه ظرف مورد نظر باشد.

مراحل و مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال سهام شرکت

1- تشکیل جلسه هیئت‌مدیره
2- تنظیم صورت‌جلسه که به امضای اعضای هیئت‌مدیره و امضای خریداران و فروشندگان سهام رسیده باشد.
3- فتوکپی شناسنامه سهام‌داران جدید سطر بعدی
4- برگ مفاصا حساب نقل‌وانتقال سهام از سازمان امور مالیاتی کشور ( قسمت مالیات بر شرکت‌ها )
5- فهرست صاحبان سهام قبل و بعد از نقل‌وانتقال سهام مدارک بعد از تشکیل جلسه و تنظیم صورت‌جلسه، تحویل اداره ثبت شرکت‌ها خواهد شد.
– تذکر: چنانچه جلسه هیئت‌مدیره با اکثریت اعضاء تشکیل شده باشد رعایت مفاد اساس‌نامه درخصوص حد نصاب ضروری است.
اهداف تعیین شده
الف: تولید و بسته بندی آب معدنی، دوغ، شیر و مشتغات آن عرقیات، نوشابه، آب و کف تیره میوه و امثال آن با اخذ موافقت اصولی از مقامات ذیصلاح
ب: واردات و ثبت سفارش ماشین آلات و مواد اولیه مورد لزوم از خارج از کشور
ج: مشارکت با شخصیت های حقوقی و حقیقی و اخذ تسهیلات بانکی و ترهین دارائی های شرکت
د: اخذ کارت بازرگانی و فروش و صادرات تولیدات کارخانجات در داخل و خارج از کشور
ه: دریافت و اعطای نمایندگی شرکت های داخلی و خارجی و شخصیت های حقیقی

اقدامات انجام گرفته تا به امروز

مراحل

فاز اول :

تجهیزات _ افزایش ظرفیت خط تولید فعلی بوسیله خرید دستگاه بادکن با ظرفیت 2000 بطری در ساعت

نتیجه: افزایش خط تولید آب معدنی فعلی به ظرفیت 48000 بطری در یک شیفت کاری

فاز دوم :

تجهیزات _ خرید خط تولید جدید / خرید دستگاه بادکن و کمپرسور

نتیجه: راه اندازی خط تولید جدید با ظرفیت 80000 بطری در یک شیفت کاری

فاز سوم :

تولید آب معدنی طعم دار، نوشابه های انرژی زا، عرقیات و اسانس

_ استخدام نیروهای انسانی، طراحی ساختار و انعقاد قرارداد و پرداخت بیمه و مالیات آن‌ها به‌صورت مستمر
_ طراحی و راه‌اندازی سیستم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی (دیجیتال مارکتینگ)
_ افتتاح کارخانه با حضور مسئولین رتبه اول استان فارس و همچنین حضور نمایندگان سازمان صداوسیما
_ مسدود کردن راه‌های ورودی پرندگان به داخل کارخانه
_ نورپردازی کل محوطه کارخانه و نصب دوربین‌های باکیفیت جهت بالابردن امنیت کارخانه
_ سم‌پاشی و آبیاری گیاهان کارخانه به‌صورت مستمر و نگهداری با بهترین کیفیت
_ خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تکمیل آزمایشگاه
_ تمیزکاری و رنگ‌آمیزی محوطه کارخانه
_ برنامه‌ریزی جهت افزایش کمی و کیفی خط تولید به حدود سه‌برابر شرایط فعلی و ایجاد خط تولید آب ‌معدنی طعم‌دار و نوشابه‌های انرژی‌زا
_ جلوگیری و مسدود نمودن انشعاب آب که توسط باغداران به‌ صورت غیرقانونی از لوله انتقال آب کارخانه گرفته شده است
_ طراحی و راه‌اندازی سایت کارخانه با طراحی به‌روز
_ تولید حدود ۱۸۰ هزار شل آب‌معدنی

اولویت بندی تعمیرات مستحدثات کارخانه

اولویت اول:

1- نظافت کل سالن‌ها و جمع‌آوری پر و فضولات پرندگان
2- نصب توری و و فنس به منظور جلوگیری از ورود پرندگان
3- عایق کاری سقف سوله در قسمت ورودی سالن تولید به واحد اداری

اولویت دوم:

بخش ساختمان اداری

1- تعمیرات کاشی و سرامیک‌های شکسته شده در قسمت اداری
2- تعمیرات گچ ولکه گیری دیوارها به علت نم و رطوبت
3- تعمیرات و لکه گیری سقف اتاق کنفرانس
4- نقاشی کل واحدهای اداری

بخش اقامتی و خدماتی

1- تخریب و بازسازی بدنه راه پله ورودی با استفاده از سرامیک یا سنگ
2- تعمیر و نصب چراغ‌ها و پریزهای معیوب
3- نصب تجهیزات آتش نشانی در جعبه‌های موجود
4- نظافت پشت بام و بازرسی لوله‌های آب باران و عایق کاری قسمت‌های آسیب دیده
5- کنترل و سرویس لوله‌های آب و فاضلاب
6- تعمیر تاسیسات برق و نصب چراغ‌های جداشده از سقف و بدنه
7- تعمیر بتن کف سالن انبار مجاور سالن تولید و تعمیر گیریل کف سالن تولید
8- عایق بندی و جلوگیری از نفوذ آب قسمتی از سقف واحد مجاور سالن تولید

اولویت سوم:

بیرون از ساختمان

1- تعمیر و بازسازی پارکینگ
2- تعمیرات سنگ‌های جداشده از بدنه ساختمان دورتادور پروژه
3- درزبندی سقف کاذب سالن تولید در قسمت‌های آسیب دیده
4-  تعمیرات کامل سرویس‌های بهداشتی
5- تعمیرات پیاده‌روی اطراف ساختمان سرویس بهداشتی، نمازخانه و آشپزخانه
6- تعمیر کامل سقف و دیواره واحد آشپزخانه  و سلف سرویس
7- پاکسازی انبار ضایعات و تعمیرات داخلی
8- تعمیر نمای بدنه سکوی تخلیه و بارگیری
9- تعویض دریچه کانال تاسیسات کف محوطه به علت پوسیدگی
10- تعمیر کامل سقف و دیواره اتاق رانندگان
11-تعمیر دیوار محوطه در قسمت ورودی کارخانه