مراسم افتتاحیه مزرعه سبز دامغان

به گزارش روابط عمومی بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور

مراسم افتتاحیه مزرعه دام سبز در روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ با حضور مدیرعامل محترم بنیاد، معاونین و کارشناسان بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور در مجموعه دام سبز برگزار گردید. در این مراسم مهمانان گرانقدر از جمله نماینده محترم مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه محترم شهرستان دامغان، رئیس محترم جهاد کشاورزی، فرماندار محترم شهرستان، مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان سمنان و فرمانده محترم سپاه شهرستان دامغان حضور به هم رساندند.

در این مراسم فاز اول مجموعه به مساحت ۶۱ هکتار که شامل پروژه های دانش بنیان کشاورزی و دامپروری می باشد افتتاح گردید. در این مرحله بخش کشاورزی شامل ۲ هکتار ذرت علوفه ای، ۱۱ هکتار یونجه و ۸ هکتار جو و ۵ هکتار باغات پسته احیا شده و پیوندی در کنار واحد دامپروری که شامل دو سالن به مساحت حدود ۲۰۰۰ متر مربع شامل ۳۰۰ راس گوسفند لری _ بختیاری افتتاح گردید.

در ادامه مراسم جناب آقای مهندس بیگدلی مدیرعامل محترم بنیاد به لزوم همکاری دستگاه های مختلف در جهت راه اندازی و ارتقاء پروژه های دانش بنیان کشاورزی و دامپروری اشاره کردند و اظهار نمودند که راه اندازی پروژه های اصلاحی نوین نژاد گوسفند لری _ بختیاری توسط این بنیاد برای اولین بار در کشور با تکیه بر دانش استاید برتر کشور صورت گرفته تا بتوانیم گامی مهم در تامین امنیت غذایی و تکمیل زنجیره ی تولید برداریم. با تکمیل فاز اول مجموعه دام سبز دامغان حدود ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۱۶ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند که با توسعه و پیشرفت مجموعه دام سبز در سالهای آتی زمینه اشتغال حدود ۳۰۰ نفر از جوانان شهرستان فراهم خواهد شد که در حدود ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد.

همچنین در این مراسم آقای علیزاده نماینده محترم مردم در مجلس بیان کردند که امنیت غذایی و خودکفایی یکی از ارکان مهم سیاست های کشور می باشد که بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور با راه اندازی پروژه های دانش بنیان کشاورزی و دامپروری و استفاده از پتانسیل های داخلی پا به این عرصه نهاده است. با تحقق اهداف بنیاد، تکمیل فازهای مختلف مجموعه دام سبز دامغان، و ایجاد اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم، شعار مرگ بر آمریکا در عمل همین اهداف بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور است.

فرماندار محترم استان سمنان هم در این مراسم با اشاره به تلاش و همت این بنیاد در احیاء و توسعه موقوفات در جنبه های مختلف کشاورزی، دامپروری و عمرانی از مجموعه بنیاد تقدیر و تشکر نمودند و اظهار داشتند که فرمانداری استان در جهت پیشبرد اهداف این بنیاد کوتاهی نخواهد کرد.

در پایان مدیرعامل محترم بنیاد به همراه مهمانان گرانقدر، فاز اول مجموعه دام سبز را افتتاح و از این مجموعه بازدید به عمل آوردند.

 

بخشی از تصاویر افتتاحیه

  نظرات

۲ دیدگاه برای “مراسم افتتاحیه مزرعه سبز دامغان”

  1. kanani گفت:

    انشالله با موفقیت روز افزون